J. Basanavičiaus g. 36, 57288 Kėdainiai
Pradžia
Pradžia
Teisinė informacija
Teisinė informacija
Veiklos sritys
Veiklos sritys
E. demokratija
E. demokratija
Aktualijos
Aktualijos
Statinių projektiniai pasiūlymai
Statinių projektiniai pasiūlymai
Kokybės vadybos sistemos standartas ISO 9001:2015
Kokybės vadybos sistemos standartas ISO 9001:2015

Kontrolės ir audito tarnyba

Asta Žukauskienė Savivaldybės kontrolierė +370 347 69504 , +370 602 50739 401
Jūratė Sirvidienė Tarnybos patarėja +370 347 69542 , +370 655 99250 403
Vilma Unikienė Tarnybos patarėja +370 347 69542 , +370 655 99260 403
Laimutė Paškevičienė Vyr. specialistė +370 347 69507 , +370 602 18078 403
Audronė Kavaliauskienė Vyr. specialistė +370 347 69507 , +370 677 53342 403

PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2025 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. TS-40

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Kėdainių rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba (toliau – Tarnyba) yra juridinis asmuo, prižiūrintis ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Kėdainių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
2. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga (kodas – 188608971), finansuojama iš Savivaldybės biudžeto ir vykdanti viešąjį administravimą pagal Vietos savivaldos įstatyme nustatytą kompetenciją. Tarnybos savininkė – Kėdainių rajono savivaldybė (kodas 111103885), adresas J. Basanavičiaus g. 36, 57288, Kėdainiai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Savivaldybės taryba, jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas. Tarnyba yra atskaitinga Savivaldybės tarybai.
3. Tarnyba turi sąskaitą banke, savo antspaudą su savo pavadinimu ir Savivaldybės herbu. Už Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos antspaudo naudojimą ir saugojimą atsako savivaldybės kontrolierius.
4. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kitais įstatymais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės tvirtinamomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
5. Tarnybos veikla (be bendrųjų viešojo administravimo ir vietos savivaldos principų) grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.
6. Savivaldybės kontrolierius, tarnybos valstybės tarnautojai negali būti tos Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Be to, Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojo pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
7. Tarnybos buveinės adresas: J. Basanavičiaus 36, LT- 52788 Kėdainiai.

II SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS RŪŠIS, SRITIS, TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

8. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.10.
Tarnybos veiklos sritys – išorės auditas, priežiūra, vertinimas ir kontrolė Savivaldybėje. Tarnybai priskirti viešojo administravimo įgaliojimai administracinių sprendimų priėmimo, teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūros srityse tiesiogiai nustatyti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.
9. Tarnybos veiklos tikslas – tvari, atsakinga ir nuolat tobulėjanti organizacija, kurios veiklos rezultatai naudojami priimant Kėdainių rajono savivaldybei ir valstybei svarbius sprendimus.
10.Tarnybos uždaviniai:
10.1. prižiūrėti ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai;
10.2. skatinti teigiamą ir veiksmingą audito poveikį Savivaldybės finansų valdymo ir kontrolės sistemai ir į rezultatus ir visuomenės poreikius orientuotam viešajam valdymui;
10.3. vykdyti Savivaldybės turto apskaitos, valdymo, naudojimo ir disponavimo juo kontrolę.

III SKYRIUS
TARNYBOS FUNKCIJOS

11. Siekdama veiklos tikslo ir įgyvendindama nustatytus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:
11.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą bei vertinimus Savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės valdomose įmonėse;
11.2. kiekvienais metais rengia ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytais terminais bei Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
11.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;
11.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadą dėl vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu ir (ar) Koncesijų įstatymu parengto viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo, šioje išvadoje įvertina Savivaldybės galimybes prisiimti ilgalaikius finansinius įsipareigojimus pagal viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą, teisines galimybes privačiam subjektui perduoti viešojo subjekto funkcijoms priskirtos veiklos ir (ar) ekonominės veiklos vykdymą ir šioms veikloms vykdyti reikalingą Savivaldybės ir (arba) Savivaldybės kontroliuojamų juridinių asmenų turtą, viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų konsolidavimo (jeigu toks konsolidavimas numatomas) sąlygas, taip pat teikia išvadą dėl pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;
11.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat išvadas dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
11.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės Savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės Savivaldybės infrastruktūros plėtros;
11.7. bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos valstybės kontrole, Lietuvos Respublikos audito institucijomis, įstaigomis, įmonėmis bei Centralizuoto vidaus audito tarnyba;
11.8. Valstybės kontrolės prašymu teikia Kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;
11.9. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

IV SKYRIUS
TARNYBOS TEISĖS

12. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
12.1. reikalauti, kad audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu Tarnybos darbuotojai netrukdomai įeitų į audituojamo ar tikrinamojo subjekto patalpas;
12.2. reikalauti, kad audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu, audituojamo ar tikrinamojo subjekto vadovas suteiktų patalpas auditui atlikti;
12.3. reikalauti, kad Savivaldybės centralizuoto vidaus audito tarnyba, pateiktų savo veiklos ateinančių metų plano projektą iki einamųjų metų lapkričio 1 dienos tarpusavio veiklos koordinavimo tikslais;
12.4. gauti iš audituojamų ar tikrinamų subjektų finansiniam, atitikties, veiklos, vertinimo ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus dokumentus, informaciją, duomenis ir jų kopijas, audituojamų ar tikrinamų subjekto vadovų ir kitų darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus;
12.5. nurodyti audituotų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai;
12.6. pasitelkti auditui atlikti reikalingus specialistus. Tarnybos veiklos plane numatytam išorės finansiniam, atitikties, veiklos auditui ar vertinimui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti gali bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;
12.7. dalyvauti Kėdainių rajono Savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų posėdžiuose ir išsakyti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
12.8. gali jungtis į asociacijas;
12.9. atlikdama auditą, Tarnyba turi teisę pasinaudoti Savivaldybės centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat turi teisę susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;
12.10. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

V SKYRIUS
TARNYBOS VALDYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

13. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius.
14. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu arba Vietos savivaldos įstatymo atveju be konkurso ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Vienu iš pretendentų į Savivaldybės kontrolieriaus pareigas konkurso komisijos narių skiriamas savivaldybių kontrolierius vienijančios asociacijos atstovas. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį. Jeigu Savivaldybės kontrolieriaus pirmosios kadencijos Tarnybos veiklą Kontrolės komitetas įvertina teigiamai, Savivaldybės kontrolierius gali būti skiriamas antrai kadencijai be konkurso.
15. Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykių teisinius pagrindus nustato Valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (toliau – Darbo kodeksas) ir Vietos savivaldos įstatymas.
16. Savivaldybės kontrolierius:
16.1. teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Tarnybos nuostatus, nustato Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių ir pareigybių sąrašą, tvirtina pareigybių aprašymus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima į darbą ir iš jo atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
16.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;
16.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, jį teikia Kontrolės komitetui, su šio plano projektu supažindina Savivaldybės centralizuoto vidaus audito tarnybą; kiekvienais metais iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą Tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
16.4. Tarnybos veiklos planą kiekvienais metais per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;
16.5. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
16.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;
16.7. pats atlieka ir (ar) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
16.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio, atitikties ir veiklos audito ataskaitas, nurodo merui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Meras, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 30 dienų, privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;
16.9. teikia merui, Savivaldybės tarybai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
16.10. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;
16.11. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
16.12. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
16.13. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;
16.14. reglamento nustatyta tvarka ir terminais pateikia Tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje;
16.15. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
16.16. atlieka Savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;
16.17. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų Tarnybos įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
16.18. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio audito rezultatus;
16.19. palaiko tarnybinius ir profesinius ryšius bei bendradarbiauja su Valstybės kontrole, asociacijomis, audito ir kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, padaliniais, atliekančiais centralizuoto vidaus audito funkcijas;
16.20. atstovauja Tarnybai teismuose, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose ir įstaigose arba įgalioja atstovauti kitą asmenį;
16.21. atlieka kitas įstatymų ir teisės aktų jam pavestas funkcijas.
17. Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis:
17.1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius, atitikties, veiklos auditus ir vertinimus;
17.2. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo metu turi teisę įeiti į audituojamo subjekto patalpas, gauti visus auditui atlikti reikalingus dokumentus ir duomenis, gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;
17.3. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą.
18. Tarnybos atliekamo išorės finansinio, atitikties ir veiklos audito principus, taisykles, procedūras nustato tarptautiniai aukščiausiųjų audito institucijų standartai ir Valstybės kontrolės patvirtintos metodikos. Audito atlikimo ir dokumentavimo tvarką tiek, kiek jos nereglamentuoja Valstybės kontrolės tvirtinamos metodikos, nustato Savivaldybės kontrolierius. Tarnybos valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, privalo laikytis Tarnybos atliekamų auditų kokybės užtikrinimo tvarkos, etikos kodekso reikalavimų.
19. Audito bei kiti dokumentai yra Tarnybos nuosavybė ir negali būti perduodami tretiesiems asmenims be Savivaldybės kontrolieriaus sutikimo, išskyrus atvejus, kai: įstatymų nustatyta tvarka teismas reikalauja pateikti rašytinius įrodymus; įstatymų nustatyta tvarka teisėsaugos institucijos paima dokumentus.
20. Savivaldybės kontrolierius priima įsakymus dėl savo vykimo į komandiruotes bei atostogų suteikimo. Savivaldybės kontrolieriaus funkcijas, kai Savivaldybės kontrolieriaus nėra dėl ligos, komandiruotės, atostogų ir kitais atvejais, kai jo laikinai nėra, atlieka Savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas, o jei jo nėra – kitas teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas Tarnybos valstybės tarnautojas.

VI SKYRIUS
TARNYBOS FINANSAVIMAS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ, VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

21. Tarnyba išlaikoma iš Savivaldybės biudžeto. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžete nustato Tarnybai skiriamų asignavimų dydį. Savivaldybės kontrolierius yra Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas.
22. Tarnybos finansinės veiklos kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
23. Tarnybos buhalterinę apskaitą tvarkyti, atlikti ūkinį, materialinį aptarnavimą gali Savivaldybės administracija ar kiti subjektai teisės aktų nustatyta tvarka.
24. Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto kompetencija ir įgaliojimai Tarnybos atžvilgiu įtvirtinti Vietos savivaldos įstatyme.
25. Valstybės kontrolė, kaip aukščiausioji audito institucija, valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka atlieka Tarnybos atlikto audito išorinę peržiūrą.
26. Tarnybos vidaus auditas Savivaldybės tarybos iniciatyva atliekamas ne rečiau kaip kartą per 5 metus, nepriklausomo vidaus audito paslaugas įsigyjant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš Tarnybai skirtų asignavimų.
27. Tarnybos vieši pranešimai skelbiami Juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame informaciniame leidinyje.
28. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones.
29. Tarnybos metinių ataskaitų rinkinys skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt.

VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

30. Tarnybos nuostatai tvirtinami, keičiami, papildomi ir pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka. Pakeisti Tarnybos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
31. Nuostatuose neaptarti Tarnybos veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis įstatymais ir kitais teisės aktais.
32. Tarnyba pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.