Rasa Intienė
Vyresn. archyvarė

II SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM
VYRESNIAJAM ARCHYVARUI

4. Vyresnysis archyvaras, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
4.1. turėti aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;
4.2. turėti vienų metų bendrąją darbo patirtį;
4.3. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, poįstatyminiais aktais, Lietuvos Respublikos Dokumentų ir archyvų įstatymų ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą, rajono savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais;
4.4. privalo žinoti dokumentų (bylų) parengimo saugojimui ir jų naudojimo tvarką;
4.5. žinoti ilgo ir laikino saugojimo bylų sudarymo ir įforminimo tvarką, dokumentų saugojimo terminus;
4.6. išmanyti dokumentų tvarkymo taisykles ir dokumentų apskaitos archyve pagrindus. Dokumentų nurašymo ir atrankos naikinti tvarką;
4.7. žinoti saugos ir sveikatos darbe, priešgaisrinės saugos, apsaugos sistemos normų reikalavimus archyvo saugykloms;
4.8. mokėti dirbti MS Word kompiuterine programa;
4.9. gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą;

III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VYRESNIOJO ARCHYVARO  FUNKCIJOS

5. Šias pareigas einantis vyresnysis archyvaras vykdo šias funkcijas:
5.1. priima fizinių asmenų, įmonių, įstaigų ir organizacijų prašymus, veda jų apskaitą, siekiant tenkinti valstybės ir visuomenės poreikius;
5.2. vykdo paiešką likviduotų įmonių archyve ir saugomų dokumentų pagrindu išduoda archyvo pažymas, dokumentų nuorašus, kopijas, siekiant patvirtinti juridinius faktus;
5.3. pateikia archyvinius dokumentus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyriaus darbuotojams ir dalyvauja tikrinant skyriaus darbuotojų parengtas pažymas;
5.4. atrenka dokumentus (bylas), kurių saugojimo terminas pasibaigęs, ruošia atrinktų naikinti dokumentų aktų projektus ir teikia skyriaus vedėjui;
5.5. išduodant pažymas pasirašo bei tvirtina skyriaus antspaudu Civilinės metrikacijos ir archyvo skyriaus blanke, siekiant operatyviai realizuoti juridinių asmenų teises;
5.6. tvirtina Civilinės metrikacijos ir archyvo skyriaus antspaudu archyvinių dokumentų kopijas, išrašus bei nuorašus, siekiant operatyviai realizuoti juridinių asmenų teises;
5.7. prižiūri rajono likviduotų įmonių archyve saugomų archyvinių dokumentų būklę ir prireikus juos atkuria, restauruoja, kad išsaugoti dokumentus reikiamą laiką ir apsaugoti su jais susijusių fizinių ir juridinių asmenų teises;
5.8. užtikrina priėjimą prie dokumentų ir skolinimą, kad būtų tenkinami valstybės ir visuomenės poreikiai bei realizuojamos asmenų teisės;
5.9. dirba su kompiuterine apskaita – prašymu archyvo pažymoms, kopijoms, išrašams gauti registru A-1 ir išduotų archyvo pažymų, kopijų, išrašų registru A-2;
5.10. iki kiekvieno mėnesio 5 d. ruošia ataskaitą apie per mėnesį gautus ir įvykdytus prašymus, ir teikia skyriaus vedėjui;
5.11. iki sausio 5 d. ruošia metų archyvo veiklos ataskaitą ir teikia skyriaus vedėjui;
5.12. skyriaus vedėjo atostogų, ligos ar komandiruotės metu ar kitais jo nebuvimo dėl svarbių priežasčių atvejais, priima likviduojamų įstaigų, įmonių ar organizacijų dokumentus, vertina jų būklę, pasirašo dokumentų perdavimo akte ir išduoda pažymą dėl išregistravimo iš Juridinių asmenų registro;
5.13. vykdo kitus Civilinės metrikacijos ir archyvo skyriaus vedėjo pavedimus.