Spausdinti
Logotipai Versija neįgaliesiems
Kėdainių r. savivaldybės administracija
Biudžetinė įstaiga
J. Basanavičiaus g. 36, 57288 Kėdainiai
Juridinių asmenų registras
Kodas 188768545
Tel. (8 347) 69 550, Faks. (8 347) 61 125
E.p. administracija@kedainiai.lt

Teisės aktų paieška
Viešojo administravimo kokybės politika
Elektroninės paslaugos
Strateginis veiklos planas
Kėdainių miesto bendrasis planas 2010-2020 metams
E. Žemėlapis
Tarybos posėdžių transliacija

Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
Liepa
    2019     
Naujienos
2019-07-09
112 – skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeris

Telefonu 112 skambinama tada, kai reikia policijos, priešgaisrinės gelbėjimo komandos, greitosios medicininė pagalbos, aplinkos apsaugos pajėgų. Deja, dalį skambučių tel. 112 sudaro ne pagalbos tarnybų kompetencijai priskiriami pagalbos prašymai, t. y. netiksliniai, trukdantys skambučiai. Prireikus avarinių tarnybų, komunalines paslaugas teikiančių įmonių, kitų telefono numerių, juos galima sužinoti paskambinus visą parą veikiančiu trumpuoju informacijos numeriu 1588.

Nuo šių metų liepos 1 dienos keičiamas telefono numerio 112 pavadinimas – nuo šiol jis bus vadinamasskubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112. 

Toks telefono numerio 112 pavadinimo pakeitimas numatytas Lietuvos Respublikos Seimo priimtame Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatymo 2, 10, 15, 16 straipsnių, trečiojo skirsnio ir priedo pakeitimo įstatyme, kuris įsigalioja nuo 2019 metų liepos 1dienos. Minėtu įstatymu numerio 112 paskirtis susiejama su skubiosios pagalbos tarnybų kompetencija, taip pat patikslintos Bendrojo pagalbos centro (BPC) funkcijos, naudojamos sąvokos, BPC pareigūno teisės ir pareigos. 

Numerio pavadinimą nutarta pakeisti siekiant, kad visuomenei taptų aiškesnė jo paskirtis. 

Nors BPC skambučius telefono numeriu 112 pradėjo priiminėti prieš penkiolika metų, didelę jų dalį iki šiol sudaro ne pagalbos tarnybų kompetencijai priskiriami pagalbos prašymai, o netiksliniai ir trukdantys skambučiai. BPC viršininkas Audrius Čiuplys teigia, kad tokie skambučiai sudaro net apie trečdalį visų atsakytų skambučių. „Jie ne tik užima linijas ir trukdo prisiskambinti žmonėms, kuriems tuo metu iš tiesų reikia pagalbos, – sako A. Čiuplys. – Į netikslinius skambučius atsiliepę operatoriai ir toliau gaišta laiką, bandydami išaiškinti žmonėms, kur reikėtų kreiptis dėl jiems rūpimų klausimų. Be to, dažnai nepagrįstų lūkesčių turintys žmonės, reikalaudami paslaugų, kurių BPC neteikia (pavyzdžiui, iškviesti avarinę tarnybą, pranešti apie neveikiantį šviesoforą, žiemą nenuvalytus kelius ir panašiai), pradeda konfliktuoti, tokiu būdu dar labiau padidindami ir taip operatorių patiriamą įtampą ir neigiamą psichologinį krūvį.“

Pakeistame BPC įstatyme greta naujo telefono numerio 112 pavadinimo yra įvardytos ir skubiosios pagalbos tarnybos: policija, priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos, greitosios medicinos pagalbos tarnyba, aplinkos apsaugos pajėgos. Jokie kiti viešieji ir privatieji juridiniai asmenys, kurie gali būti pasitelkiami reaguoti į pranešimus apie pagalbos poreikį, neminimi.

Įstatymu taip pat įtvirtinta BPC operatorių teisė nepriimti prašymų, kurie nėra susiję su skubiosios pagalbos tarnybų kompetencija, ir nutraukti pokalbį. 

Tikimasi, kad įsigaliojus įstatymui ir pasikeitus numerio 112 pavadinimui, visuomenė ilgainiui įsidėmės, jog numeris yra skirtas tik tiems atvejams, kai reikalinga skubi policininkų, ugniagesių gelbėtojų, greitosios medicinos pagalbos darbuotojų ar aplinkosaugininkų pagalba įvykio vietoje. Prireikus avarinių tarnybų, komunalines paslaugas teikiančių įmonių, kitų telefono numerių, juos galima sužinoti paskambinus visą parą veikiančiu trumpuoju informacijos numeriu 1588.

Parengta pagal http://www.112.lt informaciją

 

Atgal  Atgal  
Komentarus rašyti gali tik prisijungę vartotojai

Prisijungti galite čia

 
 
   
   
           
© Kėdainių rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Idamas, naudojama SmartWeb sistema